پاسخ :

  1. شایعترین عارضه: خونریزی که حدود ۳ الی ۴%موارد می باشد که در روش حلقه کمتر شاهد آن هستیم ودر کودکان بزرگتر شایعتر است و گاهی با پانسمان فشاری بر طرف می شود.
  2. تنگی دهانه مجرای ادرار: که به راحتی قابل پیشگیری بوده و اگر تا ۲ تا ۳ ماه پس از انجام ختنه نوک مجرا با وازلین یا ویتامین Aچرب شود و تا یک ماه بعد هم مرتب ادرار کودک با آب شسته شود این عارضه ایجاد نخواهد شد و همچنین از یک پوشک با سایز بزرگتر استفاده شود تا ۱۰ روز اول پس از ختنه در کاهش تنگی مجرای ادرار بسیار موثر خواهد بود.
  3. چسبندگی پوست به کلاهک: در ماه اول و دوم ختنه که با پماد تتراسایکلین به موضع زده می شود و سپس کم کم با فشار جدا میکنیم پماد زدن را ادامه می دهیم تا وقتی قرمزی و التهاب از بین برود.
  4. عفونت محل ختنه: که در روش حلقه ناشایع است و با شربت سفالسکین و شستشوی محل با آب و صابون برطرف می شود.
  5. در روز اول دلمه یا ترشح زرد رنگ بر روی آلت دیده می شود که گذرا است و چرک نیست که به دلیل پاسخ ایمنی بدن به این روش حلقه است .
  6. پوست اضافی: گاها پس از ختنه وقتی نوزاد می نشیند آلتش به داخل شکمش فرو می رود و مشخص نیست. این مورد در بین شیرخواران چاق دیده می شود و نرمال است و با رشد کودک و لاغر شدن بر طرف می گردد.
  7. حساسیت دارویی:در موارد بسیار نادر عوارض ناشی از تزریق دارو بی حسی موضعی (لیدوکائین)دیده می شود.

دیدگاه ها (1)

  1. سلام وقتتون بخیر
    من خیلی کنجکاو بودم که بدونم دقیقا ختنه به چه صورته و دقیقا چه قسمتی برداشته میشه. تو فیلمی که گذاشتید خیلی واضح بود. و متوجه شدم ختنه برای برداشتن چه قسمتی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.